تولید محصولات فناورانه

در ابتدای این دوره ” تولید محصولات فناورانه”  شرکت با توجه به سوابق علمی دکتر ضرابی به عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران درآمد و به عنوان مشاور رتبه یک پایه یک شناخته شد. سپس به عنوان عضو ثابت کمیسیون نهاده های بیولوژیک و ارگانیک عضویت انجمن ارگانیک ایران درآمد.

 

اگرچه در آن زمان کار به سختی پیش میرفت اما با اهتمام و جدیت ایشان و کسانی که بعدها در مسیر پرفراز و نشیب کار به شرکت پیوستند، سرانجام پس از ده سال این شرکت در مسیر موفقیت قرار گرفته است.

در سه سال اول کار شرکت و تلاش بی وقفه برای تبدیل ایده های اولیه به محصول، عملا فقط هزینه های بسیاری بر دوش اعضا تحمیل شد و شرکت بدون دفتر و جایگاهی رسمی فقط کارهای تحقیقاتی و سرمایه گذاریهای را دنبال می کرد. اما با فعال شدن پارکهای علم و فناوری در کشور و از جمله پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و بنا بر دعوت ریاست وقت آن آقای دکتر قاسم عموعابدینی که درصدد تجمیع شرکتهای دانشگاهی و یا وابسته به اساتید دانشگاه تهران در مجموعه پارک بود، شرکت در شهریور 1389 به پارک پیوست. این ایام تا سال 1390 عمدتا به معرفی خدمات و کالاهای پایه ای شرکت در نمایشگاه ها و نوعا بازاریابی علمی آن گذشت و بجز چند پروژه ملی کوچک موفقیتی در کسب درآمد حاصل نشد.

برخی از کالاهای پایه تولیدی در این ایام به شرح زیر بوده است:

 

  • جعبه ها و بسترهای پرورش کرم قرمز بارانی جهت فرآوری زیستی زباله خانگی
  • تولید نیمه صنعتی انواع بستر آماده گیاه ارگانیک (باگا)
  • تولید نمونه انواع کودهای ارگانیک وبیو ارگانیک (ورمی و بیو ورمی)
  • تولید نیمه صنعتی کود کامل بیولوژیک (کوکب)
  • تولید مواد بیوارگانیک القاء کننده مقاومت به حشرات (ارگانول)
  • تولید پروتئین مکمل خوراک طیور و آبزیان (ورمین)

در همان سالها دو مسیر در پیش پای شرکت بود. ادامه فعالیت در ابعاد کوچک و در پارک، و یا خروج از پارک و ریسک سرمایه گذاریهای بیشتر و ورود به بازار کار واقعی. دکتر ضرابی مسیر دوم را برای شرکت برگزید و لذا از سال 1392 دفتر شرکت را در پارک تعطیل کردند.

پس از دوره اتمام دوره استقرار در پارک، شرکت وارد فضای بازار و رقابتهای تولید شد. تمام ایده های دوره اولیه که پس از اتمام تحقیقات دانشگاهی هرکدام به صورت پتنت ثبت شده بودند، مستقیما به عرصه های تولید کشاورزی سوق داده شدند. در واقع عملا بجای کار بر روی محصولات فناورانه خام،تلاشها بر روی تولید محصولات نهایی یعنی مواد غذایی سالم و ارگانیک متمرکز شد.

این ایده تنها با گذشت 5 سال بخوبی جواب داد به صورتی که شرکت به عنوان مدیریت و نظارت علمی و فنی بر تولید، فرآوری، بسته بندی، حمل ، انبارداری و حتی عرضه محصولات سالم و ارگانیک امروز جایگاه شناخته شده ای در سطح ملی دارد و قطعا گام مهم بعدی ورود به عرصه ها و بازارهای بین المللی است.

جهت گیری تلاشهای علمی و خاصه تجارت علمی شرکت در حوزه کشاورزی، محیط زیست و بهداشت و درمان، امروز به تحقق هدف سلامت غذا با حدف آلاینده های کشاورزی و زیست محیطی از زنجیره غذا انجامیده است. نقطه اوج این تجارت علمی تاسیس یازاری به نام “بازار خانوادگی محصولات سالم” بود که پیامد آن برند سازی تجاری “محصولات سالم دکتر ضرابی” صورت گرفت.

در حال حاضر مردم خوبمان میتوانند لگوی شرکت را در کنار برند تجاری آن بر روی برخی محصولات سالم تولیدی که وارد شبکه توزیع کشوری شده ببینند.

شرکت در حال حاضر و تحت مدیریت دکتر مهدی ضرابی (استاد دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران) و در راستای اهداف خود در زمینه های زیر به فعالیت علمی-تجاری ادامه میدهد و از علاقمندان، محققان و سرمایه گذاران برای هر نوع مشارکت دعوت کرده و نیز آماده ارائه خدمات علمی و فنی تخصصی خود به بخشهای خصوصی است:

  • مدیریت و نظارت علمی و ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه تولید انواع نهاده های ارگانیک (کود، سموم، بذر، غذای دام، آبزیان و طیور، دارو و مواد بهداشتی دام و طیور)
  • مدیریت و نظارت علمی و ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه تولید انواع حشرات مفید به منظور تولید بسته های کنترل بیولوژیک آفات، مواد صنعتی، دارویی – بهداشتی)
  • مدیریت و نظارت علمی و ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه تولید، فرآوری، بسته بندی، حمل، انبارداری محصولات سالم و ارگانیک
  • اجرای پژوهشهای بنیادی، توسعه ای، فناورانه و کاربردی در زمینه تولید نهاده ها، محصولات و فرآورده های جانبی ارگانیک
  • اجرای طرحهای ترویجی در جوامع روستایی و مولد به منظور گسترش واحدهای تولید و بازار عرضه محصولات سالم و ارگانیک
  • اجرای برنامه های آموزشی جهت فرهنگ سازی در زمینه سلامت غذا
  • مشارکت در تولید محصولات ارگانیک استراتژیک
  • مشارکت در بازاریابی محصولات سالم و ارگانیک
  • سرمایه گذاری در تولید، فرآوری، بسته بندی، انبارداری، حمل و عرضه محصولات سالم و ارگانیک
  • سرمایه گذاری در فعالیتهای بازرگانی خارجی محصولات ارگانیک

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *